אשיחה

אמונה, ספק וחופש

עם כל האמת והחיוב שיש בטענה זו של פופר, היא מעלה שאלה – מה היחס בינה לבין האמונה? ישנה תפיסה של אמונה שמתארת אותה כטיעון בלתי ניתן להפרכה. כמו שפסיכולוג יוכל תמיד לטעון שאתה מדחיק, השיטה הזו תטען על כל אדם ששואל שאלה באמונה: 'יש לך תסביך'. אי אפשר לשאול שאלות על אמונה כזו, ממילא לא ניתן להגיד כלום. הפועל היוצא הוא שאמונה כזו גם איננה חופשית.

בני בינה א'

אהבה עצמית היא תופעה אנושית אלמנטרית אשר כל פגיעה בה תיצור אישיות נכה וחולנית, אישיות שלא תוכל לחיות חיים נורמאליים בכלל ולא חיים אלוקיים בפרט.

בינה א' תמונת כריכה

בפיקודיך אשיחה

"בפיקודיך אשיחה" (תשע"ו) היא אסופת מאמרים של בית המדרש, בגמרא, הלכה ואמונה. החוברת בעריכת הרב אורי סדן.

כריכת החוברת "בפיקודיך אשיחה"

אשיחה ח' -במחשבה תחילה

במאמר הקודם התבררה יותר מדרגת "צפיית הישועה", המעבר לפרספקטיבה הכללית שטמונה בגאולה, והאופי המיחד את עבודת ד' של הצפיה.

כאן נלך ונברר את המדרגות המתבקשות ובאות: "חכמת ודעת", שמכוונות כנגד השאלות: "פלפלת בחכמה? הבנת דבר מתוך דבר?"

אשיחה ח' -במחשבה תחילה, כריכת החוברת

אשיחה ט'- שלום בעֲצָמי

בהבנה שניה של העולם הרוחני ניתן להמשיל אותו לסימפוניה מופלאה שמתנגנת על ידי נגנים מצוינים, עם אינספור כלי נגינה מסוגים שונים, בהובלתו של מנצח גאוני.

אשיחה ז' - צופה נתתיך

מתוך פירוש הרב לסוגיה, עולה חשיבותה של ההבנה הפנימית.

הרב לא רק מתאר את תכונותיה הרצויות של הנפש, אלא גם מלמד את סדר בניית שיעור הקומה הפנימי. 

תמונת הכריכה של אשיחה אייר תשע"ב

אשיחה ו', בנים אתם

הרע לא חוצץ ולא מפריע לאור הזה להופיע ולפעול על האדם, כי התורה היא מעבר לכל.

מצד עצמה התורה שייכת לרצון האלוקי שהוא מעבר לכל השגה, ולכן היא גם יכולה לפרוץ מעבר לכל סיבוך וקושי. זו מדרגה כזו ששום רע לא חוצץ בפניה ולא מפריע לה.

התורה קדמה לעולם, היא הטוב האלוקי שמאיר בכל.

אשיחה ו', בנים אתם תמונת כריכה

אשיחה ה', בדיחי דמלכא

גם לקב"ה יש חוש הומור. אין שום דבר במציאות שמקורו לא בקב"ה, וכמו שלנו יש חוש הומור כך גם לקב"ה יש חוש הומור.

אם ישנם בדחנים למלך, משמע שהוא יודע להתבדח, ורוצה בכך

תמונת הכריכה של אשיחה ה', בדיחי דמלכא